
THE BUSINESS GAME
The Business Game – En Interaktiv och Engagerande Upplevelse
Vi vet att traditionella presentationer inte alltid är det mest effektiva sättet att förmedla viktiga budskap. Därför har vi skapat vårt Business Game – som är ett innovativt och engagerande sätt att förmedla budskap samt förvandla ert innehåll på ett interaktivt och underhållande sätt.
Med vårt Business Game går deltagarna från att vara passiva åhörare till att bli aktiva och engagerade medarbetare. Genom att gamifiera ert innehåll får ni en skräddarsydd aktivitet som både engagerar och skapar mätbara resultat. Allt utgår från er verksamhet och de målsättningar ni har för er konferens eller ert event.
Hur fungerar det?
Aktiviteten inleds med en kort introduktion som sätter temat i fokus. Sedan använder deltagarna surfplattor för att svara på frågor och lösa olika scenarion i lag. Strategiskt tänkande och samarbete belönas, och varje upplägg skräddarsys efter era önskemål och mål.
Anpassat 100% efter ert företag
Vi profilerar hela innehållet utifrån er verksamhet och era specifika behov. Inkludera multimedia – som musik, video och era egna logotyper/varumärken – för att stärka budskap och knyta deltagarna närmare varumärket. Business Game är verksamhetsunikt och knutet till ert företag och era målsättningar.
Här är några exempel på hur vi hjälpt tidigare kunder:
Företag i energibranschen (120 deltagare)
Syfte: Få hela personalstyrkan att få bättre förståelse för den komplexa processen från kundförfrågan till ansluten nöjd kund.
Lösning: Ett spel runt mötesborden som metodiskt tog deltagarna genom en komplett kundresa, där varje processteg krävde både eftertanke och rätt strategiska val. Efter varje svar gavs kommentarer som erbjöd deltagarna möjlighet till reflektion och fördjupad förståelse.
Företag i skönhetsbranschen (180 deltagare)
Syfte: Implementera tre nya värdeord.
Lösning: Ett kreativt spel utan poäng, där deltagarna visualiserade värdeorden genom foton och film som analyserades live av ledningen.
Företag i bilbranschen (300 deltagare)
Syfte: Lansera fem nya strategier.
Lösning: Ett spel med tre stationer. En strategistation där deltagarna ställdes inför olika scenarion. Där besluten de tog skapade olika vägval och till slut olika slutresultat. Den andra stationen behandlade kundlojalitet och hållbarhet, där teamen fick skapa lite längre texter och även filmer för att besvara uppgifterna. Den tredje stationen var ett Escape Room, där uppgiften bestod i att få med sig verksamhetens 5 sk huvudnycklar ut. Spelet skapade stort engagemang och fördjupad förståelse kring de nya strategierna.
Möjliga syften med Business Game
Tidigare grupper har använt vårt Business Game för att:
Förstå hela processen från offert till nöjd kund.
Introducera nya digitala system på ett engagerande sätt.
Utvärdera en ny organisation.
Synliggöra och realisera företagsvärderingar.
Pris erhålles vid förfrågan!
Kommentar från kund:
Vi ville hylla vår historia under vårt jubileumsfirande.
“Vi använde oss av Active Minds under vårt 50-års jubileum 2018 på Gotland. Deltagarna var från 23 till 75 år och aktiviteten var minst sagt uppskattad av hela spannet. Vår “spelledare” Tobias från Active Minds var otroligt engagerad och ledde oss väl igenom aktiviteten, var ute på spelplanen och pratade med lagen under hela aktiviteten. Vi mixade egna företagsrelaterade frågor med uppgifter från Active Minds. Detta blev ett riktigt framgångsrecept och deltagarna pratar dagligen om vilken rolig upplevelse det var.
— Beställare, Trans Auto